Transport i spedycja

Czas pracy kierowcy 

Kierowcy tirów narzekają na to, że czas pracy w ich pracy jest beznadziejny, bo kończy się to tym, że muszą odpoczywać wtedy, kiedy muszą, anie wtedy, kiedy tego naprawdę potrzebują. Bardzo często zdarza się tak, że są oni rozbudzeni i mogą w pełni sprawnie funkcjonować i jechać dalej, osiągając lepsze wyniki dla firmy, ale niestety prawo drogowe ustawami, że nie można jechać dłużej niż dziewięć godzin w ciągu jednego dnia, w ciągu tych dziewięciu godzin musi być jedna przerwa wynosząca jedną godzinę zegarową. Jest to dość kuriozalny przepis, bo przecież kierowcy, którzy są bardzo doświadczeni, mogą jeździć dłużej i nic im się nie dzieje. Oczywiście przepis ten zrobił odsiew i zapobiegł kierowaniu przez wariatów, którzy potrafią jeździć po dwadzieścia godzin bez przerwy zasypiając przed kierownicą. Większości kierowców nie przestrzega tych przepisów i wyciąga tachografy, drze je na kawałki podczas jazdy. Niszczenie dowodów mówiących o tym, ile się przejechało danego dnia kilometrów jest czymś powszechnym zwłaszcza jeśli chodzi o kierowców, którzy właśnie wracają z trasy do domu i nie chcą na trzy godziny przed dotarciem do celu nagle zatrzymać się na dziewięciogodzinny postój, bo to bezsensownie opóźnia ich dotarcie do celu,a nie mogą zostawić sobie samochodu na trasie i dojechać na noc na przykład domu, aby pobyc z rodziną. Dlatego tez przepisy powinny być bardziej elastyczne.

Zobacz również:
Elastyczny czas pracy kierowcy
specjaliści od logistyki powiadają, że elastyczny czas pracy dla kierowców zwiększyłby ich efektywność o kilkaset procent nawet. Kierowca wtedy nie musiałby odpoczywać wtedy, kiedy mówią o tym przepisy, ale wtedy, kiedy rzeczywiście on tego...

Kłopoty branży transportowej
Skąd biorą się główne problemy w branży transportowej, które zdają się nie opuszczać polskich pracowników i właścicieli firm transportowych i spedycyjnych od kilku lat? Przede wszystkim od tego, że gospodarka nie funkcjonuje tak jak należy,...

Elementy składowe produkcji transportowej
W procesie produkcji transportowej uczestniczą trzy zasadnicze elementy: przedmiot pracy, środki pracy, czynności transportowe. Po pierwsze przedmiot transportu tworzą przewożone ładunki i pasażerowie. Klasyfikacja ładunków jest następująca:...

Copyright @ 2010 Transport i spedycja